Nuffnang Ads

Kuasa Doa

Kuasa Doa

Tuesday, January 28, 2014

Pelan Ubahsuai Rumah

Hoyeee!
 
Bukan senang nk buat keputusan utk renovate rumah... serba serbi kna kaji... kami suami isteri bukanlah berdiam diri duk sje tanpa memikirkan apa yang perlu dibuat sebelum masuk rumah.... puas aku google cari info dlm internet... cm2 la aku search i.e; design, layout, kontraktor, budget, perkara2 yg perlu dibuat sebelum masuk umah baru dll....
 
Alhamdulillah setelah puas berfikir dgn idea2 yg bersesuaian serta mengambilkira bajet dan kos keseluruhan utk pelan ubahsuai umah ni... Barulah kami membuat keputusan utk meneruskan projek ini... bagi aku biar lmbat skit asalkan berpuas hati...
 
Lagipun ni adalah pengalaman pertama kami... so byk bnda nk kna amik tau & blajar... Aku cuba gather info dgn mbaca dan bertanya dgn org2 yg da pengalaman...

Sebelum nk bincang dgn kontraktor, haruslah aku draw sdiri ape yg kta org nak... hahaha pelukis pelan x terlatih... asal kami suami isteri faham kira ok... then bru ceta dgn kontraktor...

Taraaa hasil pelan rekaan aku... korang abaikn ape yg aku conteng kt bhgn atas tu.... bahagian yg bertanda merah tu adalah pelan asal umah yg aku bli... so yg luar kotak merah tu la yg nk di tambah... Angan2 tinggi tu hahaha....


 
 
umah aku ni end lot, so da la tanah kosong kt tepi umah... tu juga antara sbb knapa kta org decide plih umah ni msa mula2 nk bli dlu... even tanah serong tp umah ni hujung skali... sok2 kalu nk uat knduri kendara senang ceta... hahahha pkir jauh tu...
 
ok laa aku dh ngantuk ni... sambung len ari....
 
 
PENGUMUMAN

Berminat utk mendapatkan produk SHAKLEE dgn harga jauh lebih murah!

boleh email di
niniey1shop@gmail.com

atau

whatsapps
012-5699606


-utk 20 orang pertama akan dapat harga PROMO-
-serta guide dan ajar cara2 makan yang betul-
 
 

No comments:

Post a Comment

ORDER FORM

Customer Status:
Full Name:
I/C Number:
Email Address:
H/P Number:
Shipping Address:
Product Code/ Name:
Quantity:
Payment Method: Maybank to Maybank
Maybank to CIMB
CIMB to CIMB
CIMB to Maybank
Total Payment (RM):
Important Message:

Create a web form here