Nuffnang Ads

Kuasa Doa

Kuasa Doa

Saturday, March 1, 2014

ISU AIR

..Assalamualaikum..
Rasa dh bersawang blog ni... dh sebulan aku x update... bukan menyepikn diri tp membizi kn diri hehehe... aku confirm korang smua tau npe aku bizi sgt huhuhu...

Awal bulan feb tu aku da training 3 hari... so berkampung la di hotel dgn seronoknya hihihi... kt umah tgal suami aku jer... tetiba ari sabtu mber aku msg tya...

zura: umah ko da air x ni??....
aku: ehhh ntah la, aku x da kt umah training 3 hari... Npe umah ko x da air ke?
zura: ahaa lgsg x da...
aku: dgn pantasnya trus cal suamiku... abg kt umah kta ada air x?
suami: da jer...
aku: ermmm zura ckp umah dia x da air... bla bla.....

Lpas tu bru mber2 aku kecoh ceta psal msalah air... rupanya maslah air tu disebabkan oleh penutupan LRA Cheras Batu 11 dan LRA Bukit Tampoi kerana pencemaran ammonia di dalam Sungai Langat since 28 Januari 2014 lagi...

balik jer dari training, aku & en suami cepat2 tadah air utk uat stok.... kwsan perumahan kt kwasan aku ni dh x da start 8 feb (sabtu)... time tu umah aku btahan lg sbb air tanki... 11 feb (selasa) baru kering..

ngatkan kejap jer... tgk2 lma gler kot...



after 1 week, kami dh x lrat nk angkut air naik umah... maklum la duk flat.. time tu la tpkir, x sbar nk pindah umah baru hukkhukkhukk....
penyudahnya kami suami isteri menumpang mandi di masjid jer... balik kerja jer lpak smpi isyak... pg2 kul 6 g masjid tumpang mandi n bsolat trus kt masjid... air tadahan kt umah utk emergency cases jew.. hihi
huhhhh rsanya ni pgalaman x da air paling lma... tapi aku tabik dgn kakitangan SYABAS yg sanggup bertungkus lumus siang malam membekalkan air di setiap kawasan terlibat...
Start 27 feb 2014, SYABAS telah melaksanakan sistem pengagihan air berjadual utk membantu kawasan2 terjejas... TERIMA KASIH skali lg SYABAS & kawasan2 yg terpaksa berkongsi air.. so skrg ni 2 hari ada air, 2 hari x da air..
rsa BERSYUKUR sangat...

ALHAMDULILLAH
p/s: byk ceta tertangguh ni... next entry aku smbung..

No comments:

Post a Comment

ORDER FORM

Customer Status:
Full Name:
I/C Number:
Email Address:
H/P Number:
Shipping Address:
Product Code/ Name:
Quantity:
Payment Method: Maybank to Maybank
Maybank to CIMB
CIMB to CIMB
CIMB to Maybank
Total Payment (RM):
Important Message:

Create a web form here